Kładki rowerowe na trasie Velo Dunajec – wciąż powstają nowe, co urozmaica i ułatwia pokonywanie trasy. Velo Dunajec to malownicza trasa rowerowa biegnąca przez Małopolskę – od Nowego Sącza do Zakopanego. Obfituje w wiele zabytków i piękne krajobrazy. Liczy 237 kilometrów. Swoim zasięgiem obejmuje 7 pasm górski, 3 duże jeziora oraz 7 zamków (np. Zamek Czorsztyn czy Nidzica).
Pierwsza kładka rowerowa powstała na terenie gminy Łącko. W lipcu mają być oddane do użytku kolejne dwie kładki. W planach jest już czwarta.
Pierwsza nowo budowana kładka będzie miała długość 130 m i powstaje w miejscowości Tylmanowa i Zabrzeż. Koszt jej budowy to 5,5 mln zł. Środki unijne stanowią tutaj 4,1 mln zł, a z budżetu województwa przekazano ponad 1,1 mln zł.
Druga kładka o długości 112 m powstaje w Krościenku nad Dunajcem. Koszt inwestycji to 6,9 mln zł (UE – 5,17 mln zł, budżet województwa 1,38 ml zł). Pozostałe środki zostały pozyskane z budżetu państwa. W planach jest również czwarta kładka, która ma także powstać w Krościenku, ale od strony Szczawnicy.
Istniejąca kładka w Łącku została oddana do użytku w 2019 roku. Jej długoś to ponad 130 m. Koszt inwestycji wynosił 3,7 mln zł (ponad 2,7 mln zł pochodziło z Funduszy Europejskich, a około 800 tys. zł z budżetu województwa).
Kładki rowerowe urozmaicają trasę i pozwalają na ominięcie ruchliwych dróg krajowych.
Trasa Velo Dunajec jest wielką gratką dla doświadczonych rowerzystów. Łączy się także z innymi trasami rowerowymi, co jeszcze bardziej zwiększa jej atrakcyjność. Idealna na kilkudniową wycieczkę, z zaplanowanymi na trasie noclegami.
Przeczytaj także:
Cyklostrada o łącznej długości 1800 km w województwie dolnośląskim
Źródła: