Mimo, że coraz więcej obszarów naszego życia ulega cyfryzacji, to nadal trudno wyobrazić sobie współczesny świat, w tym instytucje samorządowe bez urządzenia drukującego. Wynika to z faktu, że nie wszędzie możliwe jest zastosowanie elektronicznego obiegu dokumentów i tradycyjny wydruk nadal jest potrzebny.
Jednak wiele urzędów często boryka się z problemem wyboru odpowiedniej drukarki. Zatem, jakimi kryteriami się kierować przy wyborze urządzenia drukującego, na jakie parametry szczególnie zwrócić uwagę?
Odwieczny problem- drukarka laserowa czy atramentowa?
Aktualnie jesteśmy świadkami upadku mitu o wyższości drukarek laserowych nad atramentowymi. Z czego to wynika? Jak pokazują ostatnie badania drukarki laserowe nie są tak przyjazne dla środowiska i naszego zdrowia, jak to dotychczas opisywano. Choć drukarki laserowe są tańsze od atramentowych i wygodniejsze w obsłudze, to ich negatywny wpływ na otocznie może skutecznie zniechęcić nas do ich zakupu.
Podczas drukowania urządzenia laserowe wydzielają do atmosfery wiele szkodliwych substancji, w postaci: cząstek stałych, styrenu, benzenu i innych toksyn, wśród nich wielu potencjalnie wywołujących nowotwory.
Kolejnym minusem drukarek laserowych mogą być wysokie koszty ich eksploatacji, wynikające głównie z kosztów zakupu tonerów, a także bieżącego serwisu. Wysoka może być także cena zakupu.
Z kolei drukarki atramentowe charakteryzują się niższą ceną, ale koszty ich eksploatacji również nie należą do najniższych. Ponadto często pojawia się problem jakości wydruków, a także zasychającego tuszu, jeśli z drukarki nie korzystamy przez dłuższy czas. Są one jednak bezpieczniejsze dla naszego otoczenia i nas samych.
Może zamiast drukarki kupić urządzenie wielofunkcyjne?
Znaczna liczba urzędów zamiast tradycyjnej drukarki decyduje się na zakup urządzenia wielofunkcyjnego. Takie urządzenie zaspokaja podstawowe potrzeby danej instytucji. Pozwala na drukowanie, skanowanie, kserowanie, a także przesyłanie i odbieranie faksów. Zastępuje więc kilka innych, często niezbędnych w samorządzie maszyn biurowych.
Wybierając takie urządzenie do swojego urzędu powinniśmy kierować się następującymi parametrami:
- trwałością,
- kwestiami serwisowania i możliwością uzyskania urządzenia zastępczego na czas naprawy,
- liczbą drukowanych stron na minutę,
- kosztem wydruku jednej strony,
- kosztem zakupu tonerów,
- możliwością podłączenia zewnętrznych nośników pamięci,
- wyposażeniem w moduł Wi-Fi,
- szybkością kopiowania,
- rodzajem skanera,
- dopuszczalnymi przez producenta obciążeniami,
- dodatkowym wyposażeniem,
- ceną zakupu,
Innowacyjna technologia urządzeń wielofunkcyjnych HP PageWide
Jeśli planujemy zakup do naszego urzędu drukarki wielofunkcyjnej, warto pomyśleć o sprzęcie HP PageWide. Dlaczego? Dlatego, że oferuje ona innowacyjne rozwiązania, których nie znajdziemy w konkurencyjnych produktach.
Po pierwsze, wyeliminowano wiele ruchomych części, co sprawia, że urządzenie HP jest mniej podatne na awarie.
Po drugie, pozwala na duże oszczędności i niskie koszty wydruku. Drukarka HP PageWide zużywa 73% mniej energii oraz aż 95% mniej materiałów eksploatacyjnych.
Po trzecie, umożliwia błyskawiczny wydruk. Dzięki niej bez kłopotu możemy drukować do 80 kartek na minutę i to w jakości porównywalnej z najlepszymi drukarkami laserowymi dostępnymi na rynku.
Po czwarte, drukarka wielofunkcyjna HP PageWide posiada najnowsze zabezpieczenia, które chronią urządzenie przed atakami z zewnętrz i ryzykiem wykradania danych. Miejmy na uwadze, że systemy bezpieczeństwa posiada jedynie 2% drukarek na świecie.
Po piąte, specjalny tusz skutecznie eliminuje zjawisko rozmazywania się wydruku i pozwala na wysokiej jakości drukowanie w kolorze.
Po szóste, niewielkie gabaryty i wygodna forma samego urządzenia (wolnostojące lub nabiurkowe) sprawiają, że drukarki HP PageWide staną się integralnym elementem wyposażenia urzędu.